Wat is het?
Dit artikel onderzoekt of professionals met een hoog gevoel van zelfvertrouwen om met de meertalige realiteit om te gaan, samen met positieve meertalige overtuigingen en praktijken meer geneigd zijn om meertalig advies te geven. De regressieresultaten tonen dat meertalige praktijken en zelfvertrouwen positief samenhangen met meertalig advies. Bovendien bleek het volgen van een cursus over meertaligheid sterk gerelateerd aan het geven van meertalig advies.
Leerdoelen
- Studenten ontleden hoe het talenbeleid in consultatiebureaus wordt vormgegeven.
- Studenten genereren suggesties over hoe het talenbeleid in consultatiebureaus meer verwelkomend te maken voor meertalige gezinnen en kinderen.
Denkvragen over kernboodschap
- Vind je de toevoeging van het construct ‘multilingual confidence’ een verrijking van Spolsky’s language policy model?
- Hoe zou het komen dat de significante positieve connectie tussen meertalige overtuigingen en meertalig advies verdwijnt wanneer ‘multilingual confidence’ wordt toegevoegd aan het model?